2013. október 1., kedd

Almás-mákos kevert torta


Az elmúlt két hétben Németországban jártam, ahol rengeteg színesebbnél színesebb receptes újságot lehetett kapni a boltokban. Szívem szerint az összeset megvettem volna, de egy év sem lett volna elég végiglapozni, végigolvasni őket. Végül egyetlen egy újságot kiválasztottam, amiből ez a mákos süti lett az első tesztalanyom. Aki szereti a mákot annak kötelező kipróbálnia, szerintem nagyon finom lett.

Hozzávalók:
  • 6 db alma
  • fél citrom leve
  • 25 dkg puha vaj
  • 25 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • csipet só
  • 5 tojás
  • 2,5 dl író (Buttermilch néven vettem)
  • 20 dkg darált mák
  • 48 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom héja
Tetejére:
  • 10 dkg porcukor
  • 2 evőkanál víz
Elkészítése:
  1. Az almákat meghámozzuk, felkockázzuk és meglocsoljuk a fél citrom levével.
  2. A puha vajat a cukorral, vaníliás cukorral és egy csipet sóval habosra keverjük, majd hozzáadjuk az 5 egész tojást és tovább keverjük.
  3. Apránként hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, belereszeljük a citrom héját.
  4. Kimérjük az írót és szintén hozzákeverjük, majd a mákot is belekeverjük.
  5. Egy fakanállal óvatosan hozzákeverjük , majd az egész masszát egy kivajazott, lisztezett nagy (28 cm) tortaformába öntjük.
  6. Előmelegített sütőben, 180 fokon 60 percig sütjük.
  7. 10 dkg porcukrot elkeverünk két evőkanál vízzel, habzsákba töltjük és csíkokat húzunk a torta tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése