2013. december 11., szerda

Kókuszos keksztekercs


Ez a 100. blogbejegyzés. :) Mikor elkezdtem szépen leírni, képekkel illusztrálni a recepteket nem is gondoltam, hogy valamikor elérem ezt a számot.
A minap egy kókuszos keksztekercset készítettem Piszke családi receptje alapján, ami már a leírása alapján is egyből megtetszett. Aggodalmaim ellenére nagyon kellemes állagú tésztát kaptam, amit nagyon könnyű volt kinyújtani, feltekerni. Első próbálkozásra szerintem nagyon mutatós kis csigák lettek. A mi kávéfőzőnk viszont nagyon erős kávét csinál, így legközelebb hígítom majd tejjel.

Hozzávalók a barna részhez:
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 5 dkg kakaópor
  • 15 dkg porcukor
  • 2 dl feketekávé (1 dl feketekávé, 1 dl tejjel hígítva)
  • 1 dl rum
Hozzávalók a fehér részhez:
  • 25 dkg vaj
  • 5 dkg kókusztejpor
  • 20 dkg porcukor
  • kókuszreszelék a nyújtáshoz
Elkészítése:
  1. A barna rész hozzávalóit összekeverjük, összegyúrjuk, hogy könnyen nyújtható, gyurmázható masszát kapjunk.
  2. A fehér részhez a puha szoba hőmérsékletű vajat a porcukorral és a tejporral habosra keverjük, hogy kifehéredjen.
  3. A  barna részt elfelezzük.
  4. A kinyújtásához egy folpack fóliát leterítünk, megszórjuk kókuszreszelékkel és kb. 25*35 cm-es téglalappá nyújtjuk.
  5. Tetejét megkenjük a fehér krém felével, megszórjuk kókuszreszelékkel és ügyesen feltekerjük.
  6. Ugyan így készítsük el a másik tekercset is.
  7. A tekercseket folpackba csomagolva tegyük a hűtőbe, pár óra múlva szépen szeletelhető.

1 megjegyzés: