2013. december 18., szerda

Színes szülinapi torta

Unokahúgom első születésnapi tortájának elkészítésére kaptam megbízást. Nem keveset agyaltam rajta, hogy milyen ízű legyen, végül ezt a 3 színű piskótát választottam, amihez én csoki és vanília pudingos krémet raktam. Tetejét marcipánnal és kis virágokkal díszítettem. Ez volt a második marcipánnal bevont tortám, így rettenetesen izgultam milyen fogadtatása lesz a kész műnek.

Hozzávalók a fehér piskótához:
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 4 evőkanál víz
  • 10 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • fél csomag vaníliás cukor
Hozzávalók a kakaós piskótához:
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 4 evőkanál víz 
  • 2 evőkanál cukor
  • 8 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • fél csomag vaníliás cukor
Hozzávalók a puncsos piskótához:
  • 2 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 4 evőkanál víz 
  • 1 csomag puncsos pudingpor
  • 7 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • fél csomag vaníliás cukor
Piskóták elkészítése:
  1. A tojásokat a cukorral és a vízzel nagyon habosra keverjük.
  2. Kimérjük a hozzávalókat, kicsit összekeverjük és a tojásos habhoz adjuk, elkeverjük.
  3. Kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük a tésztát és előmelegített sütőben 180 fokon, 20 perc alatt készre sütjük.
Krém hozzávalói:
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 csomag csokis pudingpor
  • 1-2 evőkanál kakaópor
  • 8 dl tej
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg porcukor
Elkészítése:
  1. A tejet elfelezzük és megfőzzük a kétféle pudingot, majd hűlni hagyjuk.
  2. A szobahőmérsékletű, puha vajat a porcukorral nagyon habosra keverjük, majd ezt a habot is elfelezzük.
  3. Az egyik felét a csokis, másik felét pedig a vaníliás pudinghoz keverjük.
  4. A csokis pudinghoz hozzáteszünk még 1-2 evőkanál keserű kakaóport.
  5. Kigondoljuk a lapok sorrendjét, hogy két egyforma szín ne érintkezzen és összeállítjuk a tortánkat.
  6. Ha marcipánnal akarjuk bevonni, akkor az egyik krémből vékonyan kenjük be a legfelső lap tetejét is és végül a torta oldalát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése