2013. december 23., hétfő

Zimtsterne


Egy ismerősöm kérdezte, hogy nincs-e jó Zimtsterne receptem. Még nem hallottam róla, de miután rákerestem egyből megtetszettek a kis fahéjas csillagok és elhatároztam, hogy karácsonyra biztos készítek ilyet. Német és magyar oldalakat áttanulmányozva ezt sikerült kisütnöm.

Hozzávalók:
  • 15 dkg darált mandula
  • 10 dkg darált dió
  • 10 dkg porcukor
  • 1 tojás fehérje
  • 1 teáskanál méz
  • 1 teáskanál fahéj
  • 2 csipet mézeskalács fűszerkeverék
Hozzávalók a mázhoz:
  • 1 tojás fehérje
  • 13 dkg porcukor
  • 2 dkg étkezési keményítő
Elkészítése:
  1. A hozzávalókat egy tálba rakjuk és alaposan összekeverjük.
  2. Ragacsos masszát kapunk, ezért belisztezett folpackon fél centi vékonyra kinyújtjuk.
  3. Csillagokat szúrunk ki belőle, melyeket sütőpapírral bélelt tepsire helyezünk.
  4. A máz hozzávalóit habverővel jól összekeverjük, majd egy zacskóba töltjük, (mint a mézeskalács díszítésnél) és kivágjuk a sarkát.
  5. A sütőt 150 fokra előmelegítjük.
  6. A csillagok tetejét a mázzal díszítjük. (én ecsettel eligazítottam a tetejét, hogy szép egyenletes legyen)
  7. 15 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése