2015. január 19., hétfő

Mandarin torta


Ezt a receptet már nagyon régen kinéztem, sőt egyszer már el is kezdtem elkészíteni, de eredetileg 3 órát írtak a mandarinok főzésére és én jól el is felejtettem és szénné égtek. Még szerencse, hogy semmi komolyabb baj nem lett belőle. Szóval szerintem nem kell 1 óra sem és tökéletesen megfőnek a kis narancssárga golyóbisok. Hétvégén sikerült jó árban mandulához jutnom, így nem volt kérdés, hogy most elkészítem ezt a nagyon egyszerű kevert tésztás, szaftos finomságot és végre megtudom milyen az íze.

Hozzávalók:
  • 8 kisebb mandarin
  • 25 dkg darált mandula
  • 20 dkg kristálycukor
  • 6 egész tojás
  • 1 csomag sütőpor
Elkészítése:
  1. A mandarinokat alaposan megmossuk, majd egy edényben felrakjuk főni, annyi vízzel amennyi ellepi.
  2. Kb. 1 órán át takarékon főzzük.
  3. Ezután egy szűrőbe rakjuk a megfőtt mandarinokat és jól lecsöpögtetjük.
  4. Héjastul felkockázzuk a mandarinokat.
  5. Botmixerrel összepürésítjük. (nekem 37 dkg lett turmixolva)
  6. Egy keverőtálba rakjuk, hozzáadjuk az egész tojásokat és habosra keverjük.
  7. Ezután hozzáadjuk a kristálycukrot, mandulát, sütőport és alaposan elkeverjük.
  8. Kivajazott, darált mandulával megszórt tortaformába öntjük a masszát és előmelegített sütőben 180 fokon 60 percig sütjük. (ha kell a vége felé letakarjuk alufóliával)
  9. Porcukorral megszórva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése